NVIDIA Omniverse, avagy a virtuális 3D-s világok találkozása

A vizuális effektusokkal és animációval foglalkozók tisztában vannak azzal, hogy manapság a gyártási folyamatok milyen gyorsan változnak. Egyre több tartalommal, adattal kell dolgozniuk valós időben, ráadásul úgy, hogy a munkaerő egyre inkább globalizálódik. Ez alapvetően azt jelenti, hogy összetettebb munka folyik, és gyorsabban kell elvégezni.

Az NVIDIA célja, hogy egy merőben új stratégiát kínáljon nagyobb és minőségibb tartalom valós idejű készítésére az Omniverse platform segítségével. Ezzel már ma eljöhet az az utópia, amikor nem befolyásolja a csapatmunka hatékonyságát, hogy a felhasználók fizikailag nem egy helyen dolgoznak, hanem szerte a világ minden tájáról csatlakoznak be a metaverzumba.

De mégis hogyan?

Az NVIDIA Omniverse lehetővé teszi, hogy egy megosztott virtuális térben összekapcsolja a tartalomkészítő eszközöket és a felhasználókat. Ez az együttműködési platform, egy sokszínű és interaktív virtuális fejlesztési felület, mely a mesterséges intelligencia-alapú szoftvereszközök széles választékát is tartalmazza. Az egyénektől a nagyvállalatokig mindenki, másokkal együttműködve, olyan egyedi virtuális világokat építhet, amelyek a fizikai világhoz hasonlóan néznek ki, érzékelnek és viselkednek.

Ugyanakkor nemcsak kitalált, elképzelt világot lehet ennek segítségével létrehozni, hanem akár egy valódi környezet hithű mását is. Hiszen az Omniverse egyik lényeges jellemzője, hogy a virtualizációban a fizika törvényei is érvényesülnek.

Ennek eredményeként képes szimulálni részecskéket és folyadékokat, anyagokat illetve gépek és élőlények mozgását is. Ezt a lehetőséget egyre több iparág kamatoztatja a hatékonyság növelése érdekében: számtalan építészeti, építőipari, gyártási, távközlési és közlekedésipari esettanulmány támasztja alá a módszer sikerességét.

Például az autógyártásban az Omniverse segítségével a fejlesztők létrehozhatnak egy jövőbeli gyárat, automatizált robotsorral, egy tökéletes „digitális ikerpárt”, amelyet teljesen digitálisan terveztek, és az NVIDIA Omniverse-ben szimulálnak. A módszer hatalmas előnye, hogy valós adatok felhasználásával olyan szimulációk hozhatóak létre, amelyek megjósolhatják egy termék vagy szolgáltatás teljesítményét, így jelentősen optimalizálhatóak vele a már meglévő üzleti folyamatok.

A valóság virtuális szimulációja

Az Omniverse-t a nulláról kezdve építették fel, hogy utánozni tudják vele a valós világot. A rendszer natívan felhőalapú, és bármely olyan számítógépen futtatható, amely már NVIDIA RTX grafikus egységgel van ellátva.

A fejlesztői platform teljesítménye több GPU-val hatékonyan skálázható és a rajta keresztüli virtuális együttműködés – legyen szó 3D-s tervezési folyamatokról, vagy bármi másról – elhozza a projekt fájlok megosztásának következő állomását: végre nincs szükség fájlok feltöltésére és letöltésére, végtelen küldözgetésére, amely idő- és erőforrásigényes.

Az adatok az adatközpontban maradnak, azonnal frissülnek, ennélfogva mindenki az aktuális verzióval tud dolgozni. Másrészről fontos aspektusa a dolognak, hogy az adatok így biztonságban maradhatnak amellett, hogy a világ bármely pontjáról hozzáférhetőek.

A közös nyelvet a 3D adatok meghatározásához, összeállításához és szerkesztéséhez az NVIDIA Omniverse és a Pixar nyílt forráskódú Universal Scene Description (USD) „fájlformátum” biztosítja.

Az Omniverse segítségével a felhasználók továbbra is kedvenc iparági szoftveralkalmazásaikkal dolgozhatnak. Már most támogatottak az alábbi programok, és a lista folyamatosan bővül:

Autodesk 3ds Max, Reallusion Actorcore, Graphisoft Archicad, Autodesk Arnold, Esri ArcGIS CityEngine, Blender, Reallusion Character Creator, Reallusion Character Creator, Maxon Cinema 4D, HDR Light Studio, Reallusion iClone, Ipolog, Marmoset Toolbag, Marvelous Designer, Autodesk Maya, OTOY Octane Renderer, PTC OnShape, Kitware Paraview, Adobe Photoshop, PlantCatalog, PlantFactory, VUE, Radical Live, Maxon Redshift, Replica Studios, Autodesk Revit, McNeel & Associates Rhino including Grasshopper, Adobe Substance 3D Materials, Adobe Substance 3D Painter, SimScale, Trimble SketchUp, SyncTwin, Twinbru, Visual Components, Epic Games Unreal Engine

Támogatott szoftverek listája Visszazár

Alapvetően az NVIDIA Omniverse öt komponensre osztható:

Fontos megemlíteni, hogy az Omniverse Kit-ben létrehozható teljesen egyedi alkalmazásokon kívül számos referencia alkalmazás áll rendelkezésre, melyek teljesen nyílt forráskódúak, így maximálisan testre szabhatóak. Ilyenek például:

az NVIDIA Isaac Sim, ami egy robotikai alkalmazás, amelyet robotok építésére és tesztelésére terveztek fotorealisztikus és valósághű virtuális környezetben.

az Omniverse View, mely az építészek és mérnökök közti zökkenőmentes együttműködést, valamint az objektumok fotorealisztikus megjelenítést teszi lehetővé.

az Omniverse Create, amely felgyorsítja a komplex filmjelenetek elkészítését és lehetővé teszi a valós időjű szimulációkat és rendereléseket.

az Omniverse Machinima, ami a játékosok számára készült, hogy videojátékokból származó tartalmakat remixelhessenek és új történeteket kreáljanak.

az Omniverse Kaolin, ami egy olyan igazán hatékony vizualizációs eszköz, amely leegyszerűsíti és felgyorsítja a 3D mélytanulási kutatást az NVIDIA Kaolin PyTorch könyvtárának használatával.

az Audio2Face, mellyel egy beszédfelvételt bármely élő vagy kitalált karakter szájmozgásához igazíthatjuk, amivel igazán megkönnyíthetjük a tartalomkészítők munkáját.

AI a kulcsrakész megoldásokhoz

Az Omniverse az NVIDIA RTX grafikus technológiának köszönhetően támogatja a fotorealisztikus, valósághű szimulációt – lélegzetelállító, ahogy ma már a fénysugarak is vissza tudnak verődni valós időben egy virtuális világban.

Az NVIDIA PhysX szimulálja a fizikát, így egyedülállóan modellezhetőek ütközések, törések, esések, míg az NVIDIA MDL segítségével szimulálhatóak az anyagok tulajdonságai is, így valósághűek a fröccsenések, csobbanások, lángolások, vagy épp a porfelhők megjelenítése. A fejlesztők és tartalomkészítők így nagypontosságú, összetett szimulációkat hozhatnak létre, minimális erőfeszítéssel.

Mindemellett az Omniverse teljes mértékben integrálva van az NVIDIA AI-val, amely többek közt a robotika, az önvezető járművek, a videókommunikáció, egészségügyi keretrendszerek fejlesztésének az alapja. A mesterséges intelligencia technológiát kézközelbe az Omniverse ACE (Avatar Cloud Engine) hozza el. Ez egy olyan felhőalapú mesterséges intelligencia-modellek és -szolgáltatások gyűjtemény a fejlesztők számára, melynek segítségével egyszerűen készíthetnek, testre szabhatnak például interaktív avatárokat.

Összegzés

Az NVIDIA Omniverse egy platform a 3D-s világok közös virtuális univerzummá történő összekapcsolására. Lehetővé teszi az élő együttműködést, hiszen a közös munka és a valós idejű változtatások lehetősége egyesíti akár a földrajzilag távolról dolgozó csapatokat is.

Segítségével a munkatársak képesek a változtatások gyors nyomon követésére, hiszen a módosítások azonnal megjelennek, és mindenki számára láthatók.

Kiemelendő, hogy az NVIDIA Omniverse már a legkisebb vállalatok visszafogottabb szükségleteire is hatékony választ nyújt, és az igények későbbi esetleges növekedésével hatékonyan skálázható. Az NVIDIA Omniverse integrálható a legtöbb IT-infrastruktúrával, és támogatja az egyéni alkalmazások, bővítmények készítését is.